Rindu

Aku rindukan kenangan.

Kenangan yang dimasa lalunya
aku bencikan
dan selalu harapkan perubahan,
atau kebahagiaan.

Dunia yang tak sepatutnya aku telah,
kau serlah.
"Lepaskanlah, biar dia tahu."
"Agar nanti, tak menyesal di hari tua-mu."

Jujur, aku senang dengan suruhmu.
Aku tenang membicara hatiku.
Aku menang segala mahuku
--walau kemudiannya aku tahu
   tiada pun bahagia bersisa untukku
   sehingga hari ini.

Tapi cukuplah segala kenangan
yang menyenang lagi memenang
jiwa aku, suatu ketika dulu.

Aku rindukan kenangan.
Dan kenangan itu adalah dirimu.


p/s: untuk dia yang pernah menerbitkan rasa & jiwa aku, untuk dia yg tak sempat aku kenal, untuk dia yang pernah aku segan bertentang mata, untuk dia yang tak (atau pura-pura tak) pernah aku cuba ambil tahu. aku masih ada sini. i don't know how to find you. 

Comments

Popular Posts